lördag 31 januari 2015

Månadsrapport Januari +5,61%

En månad som gått riktigt bra då  portföljen steg 5,61%. De 2 första veckorna såg dystra ut men sedan vände det uppåt.



Känns som en bra månad! Samtidigt märker jag att efter att ha startat denna blogg så har mitt intresse ökat allt mer och jag suger i mig mycket av det som finns att läsa. Jag märker också när jag läser allas mål med sina sparande att det blir roligare på vägen med delmål som uppfylls. Kanske finns hopp om framtiden :) Det tråkiga i det hela är att man även måste leva fram till nästa lön vilket gör att resurser till nya köp är begränsade.

Utdelningar!
Inga utdelningar i Januari och här får jag jobba på. Kul den dagen man uppnår som vissa med utdelning varje månad. Som det ser ut nu så får vi vänta till Mars innan första utdelning.

Månadens förändringar i portföljen!

Sålt!
Sandviken
Kanske inte ett av mina smartaste beslut då den stigit efter försäljning :) men det kändes rätt då!

Köpt!
Awilco Drilling
Nytt bolag in i portföljen och jag hoppas på bra utdelning

Swedbank
Påfyllnad befintligt innehav

SEB A
Köptes inför rapport och vet ännu inte om den blir långvarig i portföljen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar