lördag 27 februari 2016

Utdelning nr 3 2016

Utdelning nr 3 ramlade igår in på kontot och det är trevliga händelser varje gång det sker.


Denna gång är det Statoil som levererar och denna gång blev det 1,86 sek / aktie som kom in och det är en ökning med 2,7% sedan förra utdelningen i Nov-15. Detta ger en direktavkastning på blygsamma 1,22% men med tanke på att Statoil har (haft) 4 utdelningar / år så kommer förhoppningsvis denna siffra att stiga.

Då jag 2015 inte hade några utdelningar i Feb så är detta fortfarande 100% upp när det gäller utdelning och det återstår nu 91,23% till 2015 års totala utdelning

Bolaget har haft en tråkig resa men jag vill tro att den Norska stoltheten även i framtiden kommer att generera några kronor till mitt konto. Min snittkurs ligger över nuvarande kurs och jag avvaktar lite för att se vad som händer om det skall fyllas på för att förbättra snittkurs eller inte i detta bolag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar