tisdag 3 mars 2015

Månadsrapport Februari

Ännu en bra månad och portföljen steg med 4,88%

En bra månad och man undrar vart det skall sluta. Läste lite historik om hur börsen har gått och hitta en text om att börsen brukar stiga när Socialdemokraterna kommer till makten. Hur detta stämmer med verkligheten kan man väl tvista om  men just nu verkar det stämma. Återstår bara att hitta texten som beskriver när  börsen sjunker. Det finns så mycket att läsa om hur man skall tolka allt och alla vill höja sin teori om hur man blir rikare. Frågorna som då kommer är att när är man nöjd? När är man rikare? och vad skall man göra då?
Jag är väl inte där än att jag vet vad jag skall göra då men å andra sidan så är jag ännu inte nöjd och definitivt inte rik. Tycker fortfarande detta är kul och jagar % mer än pengar.

Utdelningar!
Fortfarande inga utdelningar och det är väl lite trist men nu kommer Mars och då börjar det. Det är väl tänkt att det skall komma utdelningar från Astra och Awilco.

Förändringar i portföljen!

Sålt!
Lundbergföretagen
Mitt mål är att få minst 3% direktavkastning på alla mina innehav och Lundbergförtagen passar då inte in då den bara låg på 1,54%. Avkasningen på innehavet blev 10% och det är också bra.

Köpt!
Amasten Holding Pref
De ligger under inlösenkurs och framförallt så ökade jag på antalet månader med utdelning och det är också ett av mina mål för året. Förra året fick jag utdelning 4 månader och nu är jag uppe i 6 månader med utdelning. Fortfarande långt kvar till vissa bloggare på nätet men jag har nu nått 50% på resan mot att få utdelningar varje månad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar